okay

då drar jag en snabb genomgång av de intressanta som hänt!



olyckan: en och en halv vecka före vi skulle till danmark och spela fotboll, ramlade jag med moppen. skulle ut på en storväg, gled på grus med moppen, gled på marken, tappade hjälmen. Mina ben såg ut som att jag hade skärt mig, allvarligt talat - bild kommer. Fick en gode rejält jack i armbågen, nånting vitt syntes, vad de var vet jag inte. For in till akuten senare på kvällen, på farmors begäran. Men dom sa att vi hade tvättat det fint, så dom la bara om de.


danmark: vi for i söndags, förra veckan. 25 tror ja de va..  bil till kallax, flyg till göteborg, färja till danmark, buss till anläggningen. Skolan var kass.. fanns endast 4 speglar på hela skolan, och det var bara tjej lag på hela skolan, hur smart är de?  första matchen blev oavgjord, 0-0. Andra matchen fick jag spela, då vann vi med 8-0, jag gjorde 3 mål men ett gilldes inte, sköt en långboll, över målvakten, men matilda sprang och petade in den, FAST den var redan inne, men nejdå, de blev ju offside. typiskt. Men vi vann då! Fick andningssvårigheter under den matchen, kunde inte andas, men fick låna sofis astma spray, tack! ♥  och den tredje matchen blev det oavgjort igen. om vi hade vunnit den matchen, skulle vi kommit etta i gruppen. Dom som vann hade 6-1 i målskillnad och vi hade 8-0. Så jag tycker nästan vi borde ha vunnit! ;-) Sen spelade vi sextondelsfinal mot piteå, slog ut om i straffar, härligt! Vi spelade grymt bra den matchen, vi låg på hela tiden. Åkte ut i åttondelsfinal, men den matchen blev vi alla för uppspelta, så vi spelade inte fotboll, utan snarare rugby. Vi spelade oschysst, och då fick vi ju tillbaka och självklart måste vi ge igen! dom fick in 2 snabba mål, vi hann inte med och sen blev de stressigt där bak för backarna. ingen hann med. kan ju säga att domaren sög daaaaaaaaaaase. jaja, allt om danmark.


liseberg: lördag morgon hade vi packat våra saker och begav oss till färjan, tills göteborg där vi skulle sova på ett vandrar hem, de va ändå lite mysigt. Men trångt! jag delade rum med amandai, emmaö, och jennys! :) då vi kom fram kring.. 5-6 så fixade vi oss lite snabbt, åkte vi spårvagn till liseberg! träffade jennifer, som jag gick med. skrek i alla karuseller jag åkte.. tillochmed slänggungan. ojoj, pinsamt! blev även upplurad på lisebergsbanan.. ohfyfan, den åker jag aldrig igen! tror aldrig jag vart så rädd, satt tillochmed och grät, då är de illa! söndag morgon for vi in till stan, gick omkring i nordstan, hittade lite saker. Gick med emmaö och emmas! fina flickor, de där! :)
sen kring 2-3 for vi till flygplatsen där vi senare åkte till luleå, blev upphämtad av pappa!


det nya: jag vaknade måndag morgon med min överläpp uppsvullen, tänkte att jag hade stött mig i sömnen eller nå. For till sofi, och när jag var där, så blev överläppen okej, men då blev underläppen förjävlig.. såg ut som att jag hade botox i ena underläppen. inte vackert, verkligen inte. ringde mamma, och berättade att min läpp var uppsvullen och hade fått nå konstiga utslag. Så jag for till mamma för att visa hur de såg ut, och hon ringde direkt till VC. fick tid kring 3, sofi kom hem till mig och höll mig sällskap. efter ett tag började mina ögon svälla igen, såg nästan ingenting med mitt vänstra öga, såg ut som att jag jäste eller nånting, mitt ansikte var jätte uppsvullet. väl hos läkaren, sa han direkt att han såg att de var en allergi reaktion eller liknande. Fick 2 adrenalin sprutor, en i armen och en i låret. Fick även dricka tabletter. Fick en spruta, fick ligga och vänta en halvtimme, om de inte hade gått över då, skulle jag få en till spruta men om inte de hjälpte skulle jag behöva läggas in på observation på lasarettet. Men andra sprutan, som jag fick i låret, den började reagera, min lägg svullnade ner litegrann, och efter de fick jag fara hem. Kom hem med 3 mediciner + en diabetesspruta, fast inte för diabetes utan för allergi. Och ingen vet vad jag är allergisk mot. mot kvällen igår blev det bättre, men imorse vaknade jag kring 4,halv5. och mamma skulle upp halv6, så kvar över 5 skickade jag ett sms, att jag inte kunde sova,pga smärtan och utslagen, har aldrig varit med om nå värre. Hela min mage och rygg var full med utslag, började gråta, tog mina tabletter, låg och såg film till typ 9. sen kring 11 hade mamma beställt tid hos VC igen, för en ny spruta. När vi kom dit, var jag jätte andfådd, och de beror på de uppsvullnaden, de kan ha svullnat upp i halsen, så jag fick en bricanyl utskriven. Fick även en dubbeldos med kortison. Fick även sitta och andas nånting i 2 minuter och av de blev jag otroligt skakig. men som tur hade jag en jätte bra läkare.


vet inte vad mer jag ska skriva. Skulle följa johan och nåra mer till johans stuga, men jag ville inte. tänk om de skulle bli värre imorgon, och jag tar mig inte till läkaren? Nej, jag stannar hemma! Ska se film med mamma, och ta de lugnt ikväll. På söndag ska jag nog ta och fara till evve! Skulle få åka med bea till arjeplog, och med evve hem hit igen på torsdag.


och nu: bilder!

ni får stå ut med några äckliga bilder..




mitt knä, efter moppefailet!

min arm!


när de hade börjat läka ihop


danmarks bilder:


farmor och farfar skjutsade mig och sofi till kallax!




vi lekte nå lekar på kallax!


räddddddd tjej


stan i danmark



random bilder:


söta tjejer på sofis stuga! hahah.


mackisar 5 på natten.. haha, mums


for förbi grönan påvägen hem från sofis stuga.




bilder från johans stuga:


jesper var konstnär och ritade fina teckningar!


fina pojkar de där

jespers fina gädda..som smet

världens finaste bv!




jesper sofi simon johan jag


haha lite fail alltså




fick kläder av farmor:





plus skor, och en didriksson jacka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0